Devlet Hastanesinde Burun Estetiği Ücretli Mi?

“Devlet  hastanesinde burun estetiği yaptırmak” en çok merak edilen konular arasındadır. Eğer ameliyatın estetik bir nedenle yapılması gerekiyorsa, genellikle bu hizmet ücretli olarak sunulur. Bu durumda, devlet hastanesi tarafından sunulan fiyatlar, özel sektördeki fiyatlara göre daha uygun olabilir. Yine de, bu konuda daha fazla bilgi almak için hastanenin sağlık hizmetleri birimine danışmak en doğru yaklaşım olacaktır. Estetik amaçlı yapılan operasyonlar hiçbir sigorta kapsamına dahil edilmez. Estetik amacıyla burun ameliyatı olacak kişide, Devlet kişinin sağlığı için gerekli bir ameliyat olmadığından kişinin masraflarını karşılamamaktadır.

Hangi durumlarda burun estetiği ücretsiz olur?

SGK, bazı koşullarda burun estetiği masraflarının tamamını karşılıyor. Bunun içinse hastanın burnunun kırılmış olması veya fizyolojik bir durumdan dolayı rahat nefes alamıyor olması gerekiyor. Fakat hasta, sadece estetik kaygılarda operasyon geçirmek istiyorsa SGK ameliyat giderlerini karşılamıyor.

Devlette Burun Estetiği Yaptıranlar

Devlet hastanesinde burun estetiği yaptıran diğer hastalardan öneri alabilirsiniz. Yapılan işlemler ve ödemeler hakkında en iyi bilgiyi ya doktorunuzdan yada daha önce burun estetiği olmuş kişilerden alabilirsiniz. Bunun için Kulak Burun Boğaz (KBB) uzmanına başvurmanız gerekmektedir. KBB uzmanı, burununuzun estetik açıdan düzeltilmesinin mümkün olup olmadığını değerlendirecektir. Uygun bir tedavi planı önerilecektir.

Burun estetiği yaptırmayı düşünüyorsanız, öncelikle bir KBB uzmanına danışmanız gerekir. Böylece uygun bir tedavi planı oluşturmanız önemlidir. Ayrıca, bu süreçte herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda doktorunuzla iletişim kurmanız gerektiğini unutmayın.

Burun Estetiği Kaç Yaşında Yapılır?

Burun estetiği yaş  sınırı için hastanın belirli bir yaşa gelmesi beklenir. Estetik burun ameliyatı olabilmek için kişinin kemik ve kıkırdak gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Vücut gelişimi tamamlaması kadınlarda, erkeklere göre erken olur. Erkeklerde boy ve yüz ve burun uzaması 18 yaşına kadar sürer. Ancak kız çocuklarında genellikle 16 yaşında büyüme durur. Genelde kız çocuklarında gelişim daha erken başlayıp daha erken bittiğinden kız çocuklarında 16 yaş  ameliyat için uygun olabilmektedir. Ama erkek çocuklarında 18 yaş sınırı vardır.

Bazı durumlarda hastaların günlük hayatlarını etkileyebilecek durumlar söz konusu olabilir. Nefes alma problemleri, burun ve kıkırdak yapısındaki ciddi bozukluklar. Ayrıca hasta burnunun görüntüsünü psikolojik bir sorun haline getirip yaşam kalitesini bozacak bir psikoloji içinde olabilmektedir. Hastanın ameliyat olup olamayacağına karar verirken tüm bu koşulları birlikte değerlendirilir. Link:Burun Estetiği Kaç Yaşında Yapılır? Yaş Sınırı Nedir?