Bademcik Ameliyatı Sonrası Neler Yapıllır?

Bademcik ameliyatı bazı durumlarda insanları zor durumda bırakıp günlerce boğaz ağrısı yapabilir.   Ameliyatı açık ve kesikli bir ameliyat olacağı için kanama ve sızıntılar oluşabilir. Bu tür durumlarda ameliyatı yapan doktor ile en kısa zamanda irtibat kurulmalıdır. Bademcik ameliyatı sonrası hastalar bazen bir gece, bazen ise hiç hastanede yatış gerçekleşmeden taburcu edilirler.

Ameliyatı Olduktan Sonra Yaşananlar Nelerdir?

Bademcik ameliyatı olmaya karar verdikten sonra bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan bir doktor tarafından ameliyat gerçekleşmeli ve en dikkatli şekilde ameliyat yapılmalıdır. Ameliyat sonrası iki hafta boyunca ağrı ve kanamalar gerçekleşebilir. Bu ağrı ve kanamalar en hafif ve en hasarsız şekilde doktorun vereceği ilaçlarla atlatılalır. Bademcik ameliyatı çocuklarda yetişkinlere göre daha ağrısı ve kısa sürede gerçekleşir.

Ameliyat sonrası dört saat boyunca bir şey yeyip içmemek gerekir. Yiyeceklerde olma ihtimali olan mikroplar açık yara üzerinde yara ve iltihaplanmaya sebebiyet verebilir. Ameliyat sonrasında vücut ısısının yükselmesine bağlı olarak ateşte artma oluşabilir. Bu durum geçici olup hastaya ciddi rahatsızlık verecek bir durum değildir. Ameliyat sonrası boğazda ağrıya bağlı olarak ses tellerinde meydana gelecek değişiklik normal karşılanmalıdır. Bu durum geçici bir süreliğinedir.

Bademcik Ameliyatı Sonrasında Beslenme Düzeni Nasıl Olmalıdır?

Bademcik ameliyatı ağız içinde ve hassas bir bölgede gerçekleşeceği için beslenme düzenine çok dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu bölgede iyileşme süreci iki hafta boyunca alınan gıdalarla doğru orantılı olacaktır. Yaklaşık iki hafta süren iyileşme süreci boyunca gıdalarla ilgili dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.

Bunları şu şekilde belirtmek mümkündür:

1. Ameliyat sonrası hassas bölge olan bademcik kısmına çok sıcak veya çok soğuk gıdalar değmemelidir.
  2. Ameliyat sonrası açık yaraların bulunduğu bademcik kısmı asitli içeceklere maruz kalığı takdirde yaranın iyileşmesi gecikecektir.
  3. Bolca sıvı tüketmeli ve vücut sıcaklığı düşürülmelidir. Tüketilen sıvıya rağmen düşmeyen ateş bir enfeksiyon belirtisi olabileceği için sıklıkla ateş kontrolü yapılmalı ve doktora bilgi verilmeli
  4. Ameliyat sonrası spor bırakılmalı ve yaklaşık bir hafta boyunca uygun sıcaklıkta istirahat edilmelidir.
  5. Çikolata ve içinde çikolata bulunan gıdalardan uzak durulmalıdır.
  6. Pipet kullanımından kaçınılmalı ve mümkün olduğunca sıvı gıdalar tüketilmeli
  7. Acı ve bol baharatlı ürünler tüketiminden kaçınmalı ve bölge mümkün olduğunca su ile gargara yapılmalıdır.

Bademcik Ameliyatı Sonrası Ağızdaki Değişimler Nelerdir?

Bademcik ameliyatı sonrasında ağız içinde gerçekleşen değişimlerden bir diğeri ise alınan bademcik bölgesinden yayılan kokudur. Bu koku ağız içinde gerçekleşen bölgenin açık yara olmasından kaynaklanacağı için normal ve geçicidir. Bu bölgede oluşan gri renkteki tabakalanmanın oluşması normal olup iki hafta içinde geçeceği için herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Koku ve yutkunmanın gerçekleşmesi sırasında gerçekleşecek zorluklar için doktora başvurulması gerekiyor.